Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
Finan_oblik.doc
Скачиваний:
1
Добавлен:
01.05.2025
Размер:
748 Кб
Скачать
☆
    1. Облік єдиного соціального внеску.

Платниками ЄСВ є:

1) Рободавці:

- підприємства, установи та організації, інші особи, утворені відповідно до законодавства незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання;

- фізичні особи-підприємці на умовах трудового договору (конракту) чи за цивільно-правовими договорами.

- фізичні особи – підприємці, які виплачують грошове забезпечення, допомогу з тимчасової втрати працездатності;

- філії, представництва, відділення та інші окремі підрозділи вищезазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс та самостійно ведуть розрахунки зі застрахованими особами.

2) працівники – громадяни України, іноземці.

3) фізичні особи, які за цивільно-правовими договорами виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, установах організаціях в інших юридичних осіб, зазначених вище, чи у фізичних осіб підприємців;

4) Фізичні особи – підприємці, як на загальні системі оподаткування так і «єдино платники».

Ставки ЄСВ:

Підприємство сплачуватиме:

1) процент ЄСВ, який роботодавець нараховує на фонд оплати праці найманих працівників залежить від класу професійного ризику виробництва до якого належить кожне окреме підприємство у Фонді соціального страхування на випадок нещасних видатків на виробництві (ФСС НВВ). Оскільки класів ризику 67, то й розмір соціального внеску стільки ж, але у кожного свій – починаючи з 36,76% (клас 1) до 49,7% (клас 67). Для бюджетних установ ця ставка фіксована 36,3%.

2) 34,7% ЄСВ підприємство нараховує на винагороду, яка виплачується фізичні особі за цивільно-правовими договорами;

3) 33,2% ЄСВ підприємство нараховуватиме на суму лікарняних на перші п’ять днів, так на інші дні, що сплачуються за рахунок Фонду соціального страхування;

4) 8,41 % ЄСВ підприємство нараховуватиме на фонд оплати праці працюючих інвалідів.

Найманий працівник сплачуватиме:

1) 3,6 % ЄСВ утримується із заробітної плати, в тому числі інвалідів, працівників-іноземців;

2) 2% ЄСВ – із суми лікарняних, яка нараховується працівнику.

3) 2,6% ЄСВ – із винагороди, яка виплачується фізичним особам – не СПД за договорами цивільно-правового характеру;

4) 2,85% ЄСВ – утримується із заробітної плати найманих працівників-інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС.

ЄСВ роботодавці нараховують на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до ЗУ «Про оплату праці».

Нарахування ЄСВ здійснюється в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом України №2464. Відповідно до цього Закону величина бази нарахування єдиного внеску – це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює п’ятнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлених законом, на яку нараховується єдиний внесок.

Не підлягає оподаткуванню ЄСВ:

  • одноразова допомога працівникам, які виходять на пенсію згідно із законодавством та колективним договором;

  • вихідна допомога в разі припинення трудового договору;

  • відшкодування, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні;

  • витрати на відрядження;

  • надбавки до тарифних ставок і посадив окладів працівників, що направляються для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт і працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі чи має роз’їзний характер, у визначених законодавством розмірах;

  • відшкодування працівникам витрат на придбання спецодягу та інших засобів індивідуального захисту у разі невидачі їх роботодавцем;

  • вартість придбаних роботодавцем проїзних квитків, що персонально не розподіляються між працівниками, а видаються їм у разі потреби для виконання виробничих завдань;

  • вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників;

Підлягає оподаткуванню ЄСВ:

  • витрати в розмірі страхових внесків підприємств на користь працівників, пов’язаних із добровільним страхуванням (особистим, страхуванням майна). Це не стосується страхових платежів за медичним та пенсійним добровільним страхуванням.

  • Оплата або дотації на харчування працівників у тому числі в їдальні, буфетах, профілакторіях;

  • Оплата за утримання дітей працівників у дошкільних закладах;

  • Вартість путівок працівникам та членам їх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсації, видані, замість путівки, за рахунок коштів підприємства;

  • вартість проїзних квитків, які персонально розподіляються між працівниками, та відшкодування працівникам вартості проїзду транспортом загального користування.

Облік ЄСВ ведеться на рахунку 657 «Розрахунки з ЄСВ», який має такі аналітичні субрахунки:

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]