- •16. Плата за землю: загальна характеристика, об'єкт оподаткування та база оподаткування.
- •17. Державне мито: сутність; операції, з яких сплачується державне мито.
- •1.Сутність податків, їх функції, елементи податку.
- •2. Поняття податкової системи України, її склад і вимоги до побудови.
- •3. Сутність податку на додану вартість, його місце в системі оподаткування споживання.
- •4. Платники податку на додану вартість та порядок їх реєстрації.
- •5. Об'єкт та база оподаткування податком на додану вартість. Ставки податку на додану вартість.
- •6. Порядок визначення податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету або відшкодуванню з бюджету.
- •8. Мито в системі податків на споживання. Об'єкти та база оподаткування митом.
- •7.Суть акцизного податку та платники акцизного податку. Перелік підакцизних товарів.
- •9. Податок на прибуток: платники, об'єкт та база оподаткування, ставки податку на прибуток.
- •10. Порядок обчислення і сплати податку на прибуток у 2013 році.
- •11. Податкові соціальні пільги з податку на доходи фізичних осіб та умови, за яких вони застосовуються.
- •12. Поняття податкова знижка та порядок її отримання.
10. Порядок обчислення і сплати податку на прибуток у 2013 році.
Податок нараховується платником самостійно за ставкою від оподатковуваного прибутку (ОП). Базовим податковим (звітним) періодом є календарний квартал або календарний рік у разі сплати щомісячних авансових внесків.
Розрахунок розміру податку на прибуток підприємства здійснюють за формулою: ПП = ОП × Ст ПП% / 100% , де ПП - нарахований податок на прибуток підприємства; ОП - оподатковуваний прибуток; Ст ПП% – діюча ставка податку на прибуток у %
З 01.01.2013 р. докорінно змінився підхід до декларування та сплати платниками податку на прибуток податкових зобов'язань. Так, головною новацією є те, що платники податку на прибуток щомісяця (до 30 числа) зобов'язані будуть сплачувати авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації. Платники податку на прибуток, у яких доходи за останній річний звітний податковий період перевищують 10 мільйонів гривень щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.
11. Податкові соціальні пільги з податку на доходи фізичних осіб та умови, за яких вони застосовуються.
Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги. Відповідно до Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до доходу у вигляді заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суми, яка дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженої на 1,4 та округленої до найближчих 10 гривень.
Відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2013 рік” прожитковий мінімум для працездатних осіб та розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2013 року встановлено на рівні 1147 гривні. Тому у 2013 році податкова соціальна пільга має застосовуватися до нарахованої місячної заробітної плати при умові неперевищення такої заробітної плати суми 1610 грн. (1147 грн. х 1,4).
Звичайна соціальна пільга (100%) – 573,50 гривні,: Особа, що утримує двох і більше дітей у віці до 18 років (в розрахунку на кожну дитину)
Підвищена соціальна пільга (150%) – 860,25 гривень,: Одинока матір (батько), вдова (вдівець) або опікун, піклувальник (в розрахунку на кожну дитину віком до 18 років. Платник податку, який утримує дитину-інваліда віком до 18років у розрахунку на кожну таку дитину. Особи, віднесені законом до 1 або 2 категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, включаючи осіб, нагороджених грамотами Президії Верховної Ради УРСР за участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Підвищена соціальна пільга (200%) – 1147,00 гривень.: Герої України, герої Радянського Союзу, герої Соціалістичної праці або повні кавалери ордена Слави чи Трудової Слави, особи, нагороджені чотирма і більше медалями "За відвагу". Учасники бойових дій під час Другої світової війни або особи, які у той час працювали в тилу, та інваліди I і II групи з числа учасників бойових дій у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та інше.
Умовою для отримання права на пільгу є подання платником податку за одним із місць роботи (якщо їх є кілька), на якому він планує отримувати пільгу, заяву про застосування податкової соціальної пільги (далі – заява). Крім цього, до заяви необхідно додати документи, що підтверджують право на таку пільгу.
