Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
самостійна робота ПС 2013 (Метод картки).docx
Скачиваний:
0
Добавлен:
01.05.2025
Размер:
123 Кб
Скачать
☆

Методична картка самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами

тема: Податок на доходи фізичних осіб.

  • Питання для самостійної роботи

    1. Доходи платника податку, що включаються до місячного (річного) оподатковуваного доходу.

    2. Податкові соціальні пільги.

  • Література

    1. Податковий кодекс України від 02.12. 2010 р. № 2755- VI. Зі змінами та доповненнями. minrd.gov.ua/nk/‎. Розділ 4, ст.. 165, 168.

    2. Шара С.Ю., Бідюк І. Є. Бухгалтерський фінансовий облік та податковий облік. : Навч. посібник . – К.: Центр учбової літератури, 2011., с. 344 – 345.

  • Методичні рекомендації

    1. Для вивчення питань самостійної роботи опрацювати розділ 4 ПКУ, ст.. 165, 168.

    2. Відповідь на питання оформити у формі конспекту.

  • Питання для самоконтролю

    1. Які доходи фізичних осіб не є об’єктом оподаткування ПзДФО?

    2. Вкажіть види податкових соціальних пільг при нарахуванні ПзДФО?

    3. Вкажіть порядок застосування податкових соціальних пільг:

  • У розмірі 100%;

  • У розмірі 150%;

  • У розмірі 200%.

Доходи платника податку, що включаються до місячного (річного) оподатковуваного доходу. (ст.. 164 пку)

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються:

  • доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) пла­тнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту);

  • суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) ім.ііпику податку відповідно до умов цивільно-правового договору;

  • доходи від продажу об'єктів майнових і немайнових прав, зокрема інтелектуальної (промислової) власності, та прирівняні до них права, доходи у вигляді сум авторської винагороди, іншої плати;

  • дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду;

  • оподатковуваний дохід (прибуток), не включений до розра­хунку загальних оподатковуваних доходів минулих податкових періодів та самостійно виявлений у звітному періоді платником податку або нарахований органом державної податкової служби;

  • дохід у вигляді дивідендів, виграшів, призів, процентів (крім процентів, а також виграшів та призів у державну грошову лоторею);

  • інвестиційний прибуток від проведення платником податку операцій з цінними паперами;

  • дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у да­рунок майна;

  • сума надміру витрачених коштів, отриманих платником по­датку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки тощо.

Податкова соціальна пільга: порядок отримання та застосування

Податкова соціальна пільга, передбачена Податковим кодексом України, дає можливість платнику податку зменшити нарахований місячний оподатковуваний дохід, отриманий у вигляді заробітної плати від одного роботодавця.

При цьому розмір заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород) не повинен перевищувати суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, тобто у 2013 році – 1610 грн. (1147 х 1,4).

На 2013 рік податкову соціальну пільгу встановлено в таких розмірах:

- 50% відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, а це – 573,50 грн. (1147 грн. х 50%) – для будь-якого платника податку, якщо сума його нарахованої заробітної плати за календарний місяць не перевищує 1610 грн.;

- 100% відсотків вищезазначеної пільги, а це – 573,50 грн. – для платника податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, - у розрахунку на кожну таку дитину;

- 150% – 860,25 грн. (573,50х 150%) - для таких категорій платників:

- одинока матір (батько), вдова (вдівець) або опікун, піклувальник, які мають дітей віком до 18 років - у розрахунку на кожну дитину;

- платник, який утримує дитину-інваліда - у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років;

- особа, віднесена законом до першої або другої категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, включаючи осіб, нагороджених грамотами Президії Верховної Ради УРСР у зв’язку з їх участю в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи;

- учень, студент, аспірант, ординатор, ад’юнкт;

- інвалід I або II групи, у тому числі з дитинства (крім інвалідів І і ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни);

- особа, якій присуджено довічну стипендію як громадянину, що зазнав переслідувань за правозахисну діяльність, включаючи журналістів;

- учасник бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на якого поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (крім учасників бойових дій під час Другої світової війни або осіб, які у той час працювали в тилу);

- 200% – 1147 грн. (573,50 грн. х 200%) - для таких категорій платників:

- Герой України, Герой Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Праці або повний кавалер ордена Слави чи ордена Трудової Слави, особа, нагороджена чотирма і більше медалями «За відвагу»;

- учасник бойових дій під час Другої світової війни або особа, яка у той час працювала в тилу, та інвалідом І і ІІ групи з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- колишній в’язень концтаборів, гетто та інших місць примусового утримання під час Другої світової війни або особа, визнана репресованою чи реабілітованою;

- особа, яка була насильно вивезена з території колишнього СРСР під час Другої світової війни на територію держав, що перебували у стані війни з колишнім СРСР або були окуповані фашистською Німеччиною та її союзниками;

- особа, яка перебувала на блокадній території колишнього Ленінграду (Санкт-Петербург, Російська Федерація) у період з 8 вересня 1941 року по 27 січня 1944 року.

Для отримання пільги платнику податку необхідно подати заяву, до якої додати документи, що підтверджують право на таку пільгу. Порядок подання документів для застосування податкової соціальної пільги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1227.

Якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох підстав, податкова соціальна пільга застосовується один раз з підстави, що передбачає її найбільший розмір (підпункт 169.3.1. статті 169 Кодексу).