- •Організація праці бригадира звиконання електромонтажних робіт.
- •Організація технічного контролю електромонтажних робіт.
- •Розрахунок чисельності робітників.
- •2.1. Визначення вартості матеріальних витрат для електромонтажних робіт.
- •2.2. Розрахунок заробітної плати працівників і розподіл його між робітниками
- •2.3. Розрахунок виробничої собівартості емр
2.2. Розрахунок заробітної плати працівників і розподіл його між робітниками
Заробітна плата - це та ціна, яку сплачує роботодавець за використання праці працівника.
Сюди входять різноманітні премії, комісійні винагороди, гонорари і місячні оклади.
Мінімальна зарплата - законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт) (стаття 95 Кодексу законів про працю України).
Середня зарплата – за підприємством, установою - економічний показник, який характеризує розмір нарахованої заробітної плати, яка припадає на одного працівника підприємства, організації; визначається поділом загальної суми нарахованої заробітної плати на середню чисельність працівників.
За рівнем цін і купівельної здатності грошової одиниці поділяють на: номінальну і реальну заробітну плату.
Номінальна заробітна плата — це сума грошей, яку одержує працівник за годину, день, місяць.
Реальна заробітна плата виражається в кількості товарів і послуг, які працівник може придбати за свою грошову (номінальну) заробітну плату. Динаміка реальної заробітної плати залежить від зміни номінальної заробітної плати та зміни цін на товари та послуги.
За принципом організації також розрізняють основну і додаткову заробітну плату.
Додаткова заробітна плата — це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи й винахідливість та за особливі умови праці.
Вона включає доплати, надбавки, гарантійні компенсації, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з перевиконанням виробничих завдань, доплати за суміщення посад тощо. Додаткова частина заробітної плати враховує також колективні результати праці, за які виплачуються премії.
Основна заробітна плата — це винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, посадових обов'язків). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців. Основна заробітна плата становить переважну її частину.
Основні форми заробітної плати бувають: почасові і відрядні.
Почасова - залежить від кваліфікації, відпрацьованого часу і стажу.
Відрядна - залежить від кількості виготовленої продукції, виконаних робіт, виконаних операцій.
Оплата прці здійснюється на основі відрядно-преміальної системи, яка стимулює збільшення продуктивності праці, підвищення якості електромонтажних робіт. Основна частина заробітної плати працівників визначається на основі середнього динної тарифної ставки.
На сьогоднішній момент тарифна ставка І розряду складає 8,68 грн.
Таблиця 2.2. Розрахунок по визначенню середньої ставки працівників, де ставка Ір=8,68 (грн.)
Спеціальність |
Годинні тарифні ставки по розрядах, грн |
|||||
І р. |
ІІ р. |
ІІІ р. |
ІV р. |
V р. |
VІ р. |
|
Тарифні коефіцієнт (Тк) |
(1) |
1,09 |
1,2 |
1,33 |
1,5 |
1,75 |
Тарифна ставка електромонтажників |
8,68 |
9,46 |
10.40 |
11,50 |
13,05 |
15.19 |
Визначаємо середнього динну тарифну ставку за формулою 2.1:
С тс =(Сті * пі + Сті * пі) / Чр (2.1.)
С тс = тарифна ставка за якою працює бригада
Сті - тарифна ставка робочого за і розрядом (ТНК)
пі – кількість робітників за і розрядом
С тс =(10,40*1+11,50*1+13,05*1+15,19*1)/4=12,5 (грн.)
Визначаємо основну заробітну плату робітників бригади за формулою 2.2:
Зо = Тр * С т (2.2)
Зо=174 * 12,5 = 2175 ( грн.)
Крім того робітники отримують додаткову зарплату, яка включає доплати і премії. Додаткова зарплата складає 20% від основної і визначається за формулою:
Зд = (20% • Зо) (2.3)
Зд= 0,20 * 2175= 435 (грн.)
Заробітна плата робітників основна і додаткова вноситься на статтю калькуляції «Заробітна плата виробничих робітників».
Визначаємо загальну заробітну плату за формулою
Зз = Зо + Зд (2.4)
Зз =2175+ 435 = 2610 ( грн.)
На фонд зарплати проводяться нарахування. Єдиний соціальний внесок для виробництв, які відносяться до 53 класу професійного ризику становить 38,54% від суми основної та додаткової заробітної плати.
Єдиний соціальний внесок (загальна сума нарахувань) становить:
ЄСВ = 38,54% від 3 з (2.5)
ЄСВ =38,54/100*2610=1005,8 (грн.)
Загальна сума нарахувань на фонд заробітної плати (ЄСВ) вноситься на статтю «Єдиний соціальний внесок» («Відрахування на соціальні заходи виробничих робітників»).
Розмір внеску визначається у процентах від заробітної плати (доходу, прибутку) від діяльності і становить — в залежності від класу професійного ризику виробництва — від 36,76% до 49,7%.
Розрахуємо заробітну плату на 1 робітника.
Зсер = Зз / Чбр. (2.6)
Зсер =2610/4= 652,5 (грн.)
Утримуємо єдиний соціальний внесок в розмірі 3,6%.
ЄСВ = Зсер * 3,6% (2.7)
ЄСВ =652,5*0,036=23,5(грн.)
Розраховуємо податок з доходів фізичних осіб:
ПДФО = ( Зсер – утр.ЄСВ – Соц.пільга) * 0,15 (2.8)
ПДФО=(652,5 – 23,5 – 609) * 0,15=3(грн.)
Розмір податкової соціальної пільги прожиткового мінімуму становить 609 (грн.)
Зчис = Зсер – утр.ЄСВ - ПДФО (2.9)
Зчис = 652,5-23,5-3 =626 (грн.)
