- •Податкова система
- •Економічна суть та функції податків
- •2. Податкове законодавство України
- •3. Контролюючі органи та органи стягнення
- •4. Загальні засади встановлення податків і зборів
- •7. Податок на доходи фізичних осіб
- •8. Податок на додану вартість
- •9. Акцизний податок
- •10. Збір за першу реєстрацію транспортного засобу
- •11. Екологічний податок
- •13. Рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в україні
- •14. Плата за користування надрами
- •15. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
- •16. Збір за місця для паркування транспортних засобів
- •17. Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності
- •18. Туристичний збір
- •19. Єдиний податок
- •20. Плата за землю
- •21. Фіксований сільськогосподарський податок
21. Фіксований сільськогосподарський податок
Платниками податку з урахуванням обмежень, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Сільськогосподарські товаровиробники, утворені шляхом злиття або приєднання, можуть бути платниками податку в рік утворення, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік всіма товаровиробниками, які беруть участь у їх утворенні, дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Сільськогосподарські товаровиробники, утворені шляхом перетворення платника податку, можуть бути платниками податку в рік перетворення, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Об’єктом оподаткування податком для сільськогосподарських товаровиробників є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.
Базою оподаткування податком для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), проведена за станом на 1 липня 1995 року, для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ) нормативна грошова оцінка одного гектара ріллі в Автономній Республіці Крим або в області, проведена за станом на 1 липня 1995 року.
Розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду для сільськогосподарських товаровиробників залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):
а) для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди) 0,15;
б) для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, 0,09;
в) для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) 0,09;
г) для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, 0,03;
ґ) для земель водного фонду 0,45;
д) для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди, 1,0.
Базовим податковим (звітним) періодом для податку є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається з 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.
Сплата податку проводиться щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах:
а) у I кварталі 10 відсотків;
б) у II кварталі 10 відсотків;
в) у III кварталі 50 відсотків;
г) у IV кварталі 30 відсотків.
