- •Тема 12. Облік праці та її оплати (01.01.12)
- •5. Оплата відпусток та інших виплат, що обчислюються за середнім заробітком
- •1. Види угод між працівником та підприємством.
- •2. Заробітна плата: поняття та види, форми та системи оплати праці.
- •Розмір мінімальної заробітної плати
- •Розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць
- •3. Документальне оформлення розрахунків з робітниками і службовцями.
- •Типові форми первинного обліку особового складу
- •Розпорядницькі документи щодо особового складу
- •4. Синтетичний і аналітичний облік розрахунків з робітниками.
- •5. Оплата відпусток та інших виплат, що обчислюються за середнім заробітком
- •Продовження теми 12. Облік оплати праці.
- •1) Нарахування та утриманння єдиного соціального внеску на заробітну плату (дохід)
- •1.1. База нарахування єсв
- •1.2. Перелік видів виплат, на які не нараховується єсв
- •1.3. Платники та ставки єсв
- •2) Облік утримання податку на доходи фізичних осіб.
- •2.1. Об’єкти оподаткування податком на доходи фізичних осіб (пдфо)
- •2.2. Склад доходів, які платнику пдфо нараховує підприємство
- •2.3. База оподаткування пдфо при нарахуванні зарплати та доходів у негрошовій формі
- •2.4. Ставки пдфо
- •2.5. Застосування податкової соціальної пільги (псп) та її розмір (л.169.2, п.169.3, 169.4).
- •3) Утримання за виконавчими листами та інші утримання
- •4) Відображення в обліку нарахованих на зарплату та утриманих з неї сум.
- •5) Облік нарахування допомог з фондів соціального страхування
- •5.1. Страхування працівників у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та
- •5.2. Допомога по тимчасовій непрацездатності
- •6.1. Розрахунковий період, за який обчислюється
- •Підсумовується;
1.3. Платники та ставки єсв
Ставки ЄСВ в залежності від основних видів виплат наведені в таблиці 1.
Таблиця 1
Ставки ЄСВ залежно від основних видів виплат
Об'єкти нарахувань та утримань |
Роботодавці (нарахування) |
Працівники (утримання) |
|
36,76% – 49,7% залежно від класу професійного ризику виробництва |
3,6% |
|
8,41% |
3,6% |
|
34,7% |
2,6% |
|
33,2% |
2% |
Нарахування на заробітну плату залежить від класу професійного ризику виробництва. Всього встановлено 67 класів професійного ризику виробництва (Порядок визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.2000 р. № 1423) (табл. 2).
Таблиця 2
Ставки нарахування ЄСВ
на заробітну плату залежно від класу професійного ризику виробництва
Клас професійного ризику виробництва |
Розмір єдиного внеску |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
9 |
36,86 |
19 |
37,16 |
29 |
37,58 |
39 |
37,97 |
49 |
38,28 |
59 |
39,10 |
||
1 |
2 |
10 |
36,88 |
20 |
37,17 |
ЗО |
37,60 |
40 |
37,99 |
50 |
38,45 |
60 |
39,48 |
1 |
36,76 |
11 |
36,90 |
21 |
37,18 |
31 |
37,61 |
41 |
38,00 |
51 |
38,47 |
61 |
39,76 |
2 |
36,77 |
12 |
36,92 |
22 |
37,19 |
32 |
37,65 |
42 |
38,03 |
52 |
38,52 |
62 |
39,90 |
3 |
36,78 |
13 |
36,93 |
23 |
37,26 |
33 |
37,66 |
43 |
38,05 |
53 |
38,54 |
63 |
40,19 |
4 |
36,79 |
14 |
36,95 |
24 |
37,30 |
34 |
37,77 |
44 |
38,10 |
54 |
38,57 |
64 |
40,40 |
5 |
36,80 |
15 |
37,00 |
25 |
37,33 |
35 |
37,78 |
45 |
38,11 |
55 |
38,66 |
65 |
42,61 |
6 |
36,82 |
16 |
37,04 |
26 |
37,39 |
36 |
37,86 |
46 |
38,19 |
56 |
38,74 |
66 |
42,72 |
7 |
36,83 |
17 |
37,06 |
27 |
37,45 |
37 |
37,87 |
47 |
38,24 |
57 |
39,01 |
67 |
49,70 |
8 |
36,85 |
18 |
37,13 |
28 |
37,51 |
38 |
37,96 |
48 |
38,26 |
58 |
39,02 |
|
|
ЄСВ нараховується не на всю суму, а на законодавчо обмежену суму доходу (табл. 3).
Максимальна величина бази нарахування ЄСВ у 2012 р.— максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює 17-ти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується ЄСВ (п.4 ст.1 Закону 2464). Якщо працівник отримує вищий дохід, то на суму перевищення ЄСВ не нараховується.
Таблиця 3
Максимальні розміри доходу, з якого сплачуються страхові внески у 2010 – 2012 рр.
01.01.2012 – 31.03.2012 |
1073 × 17 = 18241 |
01.04.2012 – 30.06.2012 |
1094 × 17 = 18598 |
01.07.2012 – 30.09.2012 |
1102 × 17 = 18734 |
01.10.2012 – 30.11.2012 |
1118 × 17 = 19006 |
01.12.2012 – 31.12.2012 |
1134 × 17 = 19278 |
