Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
Задачі ендокрин.№1 4к.doc
Скачиваний:
1
Добавлен:
01.05.2025
Размер:
204 Кб
Скачать
☆

Клінічні задачі для самопідготовки:

1) У хворого Р., який лікується з приводу септичного стану, раптово розвинулися виражена слабкість, адинамія, блювота, пронос. Сопор. Пульс ниткоподібний, 110 уд/хв., АТ 60/40 мм рт.ст. На ЕКГ: тахікардія, зниження вольтажу всіх зубців. Лабораторні дані: гіпонатріємія, гіпохлоремія, гіперкаліємія, гіпоглікемія. Вкажіть причину розвитку такого стану:

A Гіпоталамічна криза;

B Гостра недостатність надниркових залоз;

C Гіпоглікемічна кома;

D Пангіпопітуїтаризм;

E Гострий інфаркт міокарда

2) Хвора Д., 42 років, після фізичного перевантаження втратила свідомість. АТ

знизився до 40/20 мм рт.ст. В анамнезі тривале (5 років) приймання глюкокортикоїдів, у зв’язку з тим, що хворіє на бронхіальну астму. В останні 4 дні глюкокортикоїди не приймає. Об-но: загальмована, шкіра звичайного кольору, нормальна вологість, тони серця глухі, пульс 100 за хв., слабкого наповнення, ритмічний. Рівень глюкози в крові – 3,0 ммоль/л, натрію – 117 ммоль/л, калію – 6,0 ммоль/л. Установіть попередній діагноз.

A Кардіогенний шок;

B Адреналова криза;

C Гостра надниркова недостатність;

D Гіповолемічний шок;

E Гіпоглікемічна кома

3) У хворої К., 29 р., із задовільно компенсованим цукровим діабетом типу 1 з’явились часті гіпоглікемії, нудота, розлади кишечнику, гіперпігментація шкіри (бронзовий колір), АТ – 70/50 мм.рт.ст., Hb  100 г/л. Чим може бути зумовлене зниження тиску?

A Хронічна недостатність наднирникових залоз

B Діабетична ентеропатія

C Діабетична гастропатія

D Передозування антидіабетичних препаратів

E Розвиток нецукрового діабету

4) Хворий У., 18 років, доставлений до лікарні машиною швидкої допомоги без

свідомості. Зі слів рідних відомо, що останні два тижні спостерігалося

підвищення температури тіла до 390 С, що розцінювалося, як ознаки ГРВІ.

Чотири години назад відмітилася гостра біль у животі, знизився АТ. При огляді: епілептичні судоми, менінгиальні. Із додаткових досліджень: підвищення рівня калію у сироватці крові до 8 ммоль/л, рівень кортизолу – 18 мкг у 100 мл плазми. На ЕКГ – високі загострені зубці Т. При КТ – ознаки геморагічного інфаркту наднирників. Який діагноз найбільш вірогідний?

AГостра недостатність кори наднирників

B Гіперосмолярна кома

C Гіперлактацидемічна кома

D Гіпертиреоїдна кома

E Гіпоглікемічна кома

5) Хвора 43 р. доставлена в тяжкому стані. Зі слів чоловіка, хворіє на хворобу Аддісона. Постійно приймала 5 мг преднізолону. Протягом тижня препарат не приймала, так як з’явився біль в ділянці шлунку, погіршився апетит, вчора не їла в зв’язку з нудотою та блюванням. Хвора в сопорозному стані. Шкіра та слизові гіперпігментовані. Тургор шкіри та м’язів знижений. Тони серця приглушені, прискорені, АТ-60/40 мм рт.ст., ЧСС-96/хв. Натрій крові – 130 ммоль/л, калій – 5.5 ммоль/л. Дефіцит якого гормону відіграє провідну роль у розвитку ускладнення?

A Альдостерону;

B Кортикотропіну (АКТГ);

C Адреналіну;

D Норадреналіну;

E Кортизолу.

6) Хворий З., 52 років, доставлена ургентно у клініку зі скаргами на різку слабкість, запаморочення, втрату свідомості, схуднення, відсутність апетиту, нудоту, блювання, різкий біль в епігастральній області, пронос, посилена пігментація шкіри. Найбільш вірогідний діагноз?

A Пелагра;

B Аддісонічна криза;

C Менінгоенцефаліт;

D Гострий гастроентерит;

E Склеродермія

7) Пацієнтка 47 років перебуває на обстеженні у зв’язку з частими епізодами підвищення АТ до 280/140 мм рт.ст. протягом останніх кількох місяців. Сімейний анамнез по артеріальній гіпертензії негативний. Вранці скаржиться на інтенсивний головний біль, серцебиття, занепокоєність. АТ 300/160 мм рт.ст., ЧСС – 128 за 1 хв. Раніше при подібних станах реєструвалися гіперглікемія, лейкоцитоз, після тамування кризу відмічалася виражена поліурія. Оберіть клас препаратів для усунення даного гіпертензивного кризу:

A α-адреноблокатори

B β-адреноблокатори

C Антагоністи кальцію

D Інгібітори ангіотензинперетворюючого ферменту

E Діуретики

8) У 38-річної жінки після сварки виникло головокружіння, слабкість. В анамнезі анорексія, втрата ваги, нудота, діарея. Гіпотензія 50/30 мм рт.ст. у вертикальному положенні. Пульс 110 в хв., малий, ритмічний. Глюкоза крові – 3,3 ммоль/л. Гіпонатріємія. Гіперкаліємія. Гіперпігментація шкіри. Екскреція 17-КС та 17-ОКС з сечею знижені. Попередній діагноз:

A Прихована внутрішня кровотеча;

B Вагітність, гіпотонічний стан;

C Вегетативно-судинна дистонія, гіпотонічний тип;

D Колапс при наднирковій недостатності;

E Цукровий діабет, гіпоглікемічний стан

9) Хвора А., захворіла гостро: підвищення температури до 390С, головний біль, біль у м’язах та суглобах. Через 8 годин на нижніх кінцівках з’явився зірчастий

геморагічний висип. Наступного дня: температура 400С, головний біль посилився, АТ знизився до 60/40 мм рт.ст., тахікардія. В зв’язку з чим розвилася гіпотензія?

A Набряк мозку;

B Гостра надниркова недостатність;

C Гіпокаліємія;

D Гіпоглікемія;

E Гостра серцева недостатність

10) Хвора 40 р. з первинною наднирковою недостатністю, постійно приймає преднізолон до 7,5 мг на добу. У зв’язку з загостренням туберкульозу легенів зменшила дозу преднізолону до 5 мг на добу. Через 2 дні стан погіршився, з’явилась різка слабкість, нудота, блювота, знизився АТ до 80/40 мм рт. ст. Препаратом вибору для лікування хворої на даний момент є:

A Преднізолон;

B АКТГ (синактен);

C Дексаметазон;

D Гідрокортизон;

E Полькортолон

ТЕМА 8