- •Правові основи спортивного менеджменту
- •Тема: Менеджмент. Право. Спортивне право України План
- •Тема: Юридична відповідальність. План
- •Тема: Цивільне право України План
- •Ознаки цивільного права
- •4. Поняття і види цивільних договорів.
- •Ухвалення, зміна і розірвання договору
- •Тема: Трудове право України План
- •Тема: Робочий час. Час на відпустку і трудова дисципліна План
- •4. Розірвання трудового договору з ініціативи власника (ст. 40 кЗпП)
- •3. Порядок накладання і зняття дисциплінарних стягнень:
- •4. Порядок розгляду індивідуальних і колективних трудових спорів.
4. Розірвання трудового договору з ініціативи власника (ст. 40 кЗпП)
при зміні в організації праці і виробництва;
при ліквідації виробництва, а також при скороченні штату працівників;
при виявленні невідповідності працівника займаній посаді;
при систематичному не виконання працівником, без поважних причин, своїх обов’язків;
за прогули (в тому числі при відсутності на роботі більше 3 годин протягом дня);
при відсутності на роботі більше 4-х місяців внаслідок тимчасової непрацездатності; не враховуючи відпустки при вагітності і пологах;
За працівником, який втратив працездатність у зв’язку з трудовим каліцтвом або проф. захворюванням, місце роботи зберігається до відновлення працездатності.
при поновленні на роботі працівника, який раніше виконував цю роботу;
при появі на роботі в нетверезому стані або у стані наркотичного сп’яніння.
Лекція № 5
Тема: Робочий час. Час на відпустку і трудова дисципліна План
1. Робочий час.
2. Час відпустки.
3. Трудова дисципліна.
4. Порядок розгляду індивідуальних і колективних трудових спорів.
1. Робочим часом вважається час, протягом якого працівник згідно із законодавством, колективним і трудовим договором, з підпорядкуванням правилам внутрішнього трудового розпорядку повинен виконувати свої трудові обов'язки на підприємстві, в установі, організації або у фізичної особи - роботодавця.
Час роботи:
нормований робочий час – 40 годин на тиждень;
скорочений робочий час – від 14 до 16 років = 24 години на тиждень; від 16 до 18 років = 36 годин на тиждень; для осіб зі шкідливими умовами праці = 36 годин на тиждень;неповний робочий час – для певних категорій населення (судді, міліція, депутати), регулюється нормативними актами (відпустка 52 дні);
надурочний – понад норму, не більше 120годин на рік;
ненормований.
2. Часом відпочинку вважається час, коли робітник вільний від виконання свої обов’язків і може використовувати його на свій розсуд.
Види відпочинку:
перерва протягом робочого дня;
щотижневі вихідні дні;
святкові дні;
між змінні перерви;
щорічні основні відпустки.
Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менше ніж 24 дні за відпрацьований робочий рік.
Науково-педагогічним працівникам надається відпустка тривалістю 56 календарних днів.
Особам до 18 надається відпустка тривалістю 31 календарний день;
Інвалідам І і ІІ групи надається відпустка - 30 календарних днів; ІІІ групі – 26 календарних днів.
Право працівника на відпустку повної тривалості настає після того як відпрацював не менше ніж 6 місяців безперервно на даному підприємстві.
У разі надання працівникові зазначеної щорічної відпустки до закінчення 6-ти місячного терміну, їх тривалість визначається пропорційно до відпрацьованого часу.
Перенесення щорічної відпустки. На вимогу працівника вона повинна бути перенесення на інший період, але забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом 2-х років підряд, а також ненадання їх протягом року особам, віком до 18 років та працівникам, які мають право на щорічні додаткові відпустки за роботу у шкідливих і важких умовах.
