Добавил:
Upload Опубликованный материал нарушает ваши авторские права? Сообщите нам.
Вуз: Предмет: Файл:
Teoriya_finansi.docx
Скачиваний:
2
Добавлен:
01.03.2025
Размер:
218 Кб
Скачать
☆

23. Відрахування до Пенсійного фонду, замість відрахувань до цільових фондів України.

Єдиний соціальний внесок замінив з нового року чотири види відрахувань із заробітної плати.

1 січня 2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», в якому передбачено об’єднання функцій збору страхових внесків та контролю за їх сплатою одним органом – Пенсійним фондом України.

Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) — це єдиний платіж до Пенсійного фонду, який міститиме в собі кілька внесків на соціальне та пенсійне страхування. Тепер роботодавець проводить відрахування до Пенсійного фонду та ще трьох соціальних фондів — страхування на випадок безробіття, із тимчасової втрати працездатності та від нещасних випадків на виробництві. Із введенням єдиного соціального внеску всі ці відрахування зводяться в один — єдиний соціальний внесок, який сплачується однією сумою. Замість звітування в чотири різні інстанції, подається лише до Пенсійного фонду. Розмір сплати єдиного внеску буде визначатися відповідно до класів професійного ризику виробництва з урахуванням видів їх економічної діяльності.

Законом передбачено 67 класів професійного ризику виробництва, розмір єдиного внеску встановлено від 36,76% (для 1-го класу ризику) до 49,7% (для 67-го класу ризику) визначеної бази нарахування. Якщо страхувальник провадить господарську діяльність за декількома видами економічної діяльності, то під час визначення розміру єдиного внеску береться клас професійного ризику виробництва за основним видом його економічної діяльності.

Для бюджетних установ встановлено розмір внеску в розмірі 36,3%, для платників, які уклали з працівниками договори цивільно-правового характеру, — 34,7%, на грошове забезпечення військових — 34,7%, для фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності від чистого доходу — 34,7%, для підприємств за працюючих інвалідів — 8,41%.

Із зарплати та інших виплат, з яких утримується єдиний внесок, для осіб, які працюють на умовах трудового договору, буде відраховуватись 3,6%, для державних службовців — 6,1%, з грошового забезпечення військовослужбовців — 2,6%, з осіб, які виконують роботу за договорами цивільно-правового характеру, — 2,6% .

Звіт до Пенсійного фонду подається:

  • в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису, через центр обробки цих звітів згідно з Порядком подання звітів до Пенсійного фонду України, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України (звіт на паперових носіях не подається);

  • на паперових носіях: завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п’яти.

Єдиний внесок сплачується на рахунки органу Пенсійного фонду, які відкриті в органах Держказначейства, починаючи з сум нарахованих за січень 2011 року.

Нагадуємо, що фізичні особи-підприємці на спрощеній та загальній системах оподаткування зобов’язані до 1 квітня 2011 року подати річний звіт за 2010 звітний рік.

всі платники, які раніше робили внески до ПФ, автоматично стали платниками єдиного соціального внеску, перереєструватися їм не потрібно.

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]