- •Дніпропетровська державна фінансова академія
- •Модуль 1. Теоретичні та організаційно-правові аспекти оподаткування Змістовий модуль 1. Загальні засади оподаткування в різних сферах економіки України
- •Тема 1. Теоретико-правові та організаційні засади оподаткування в різних сферах економіки України
- •Податковий метод формування державних доходів як елемент правової держави в умовах ринкової економіки
- •2. Податкове законодавство України. Види загальнодержавних та місцевих податків і зборів, що справляються на території України
- •4. Рівень податкового навантаження суб’єктів національної економіки та напрями його оптимізації
- •Процес формування ціни на товари, які надходять від виробника до споживача
- •Змістовий модуль 2. Особливості оподаткування в різних сферах економіки України
- •Тема 2. Оподаткування в сфері виробництва та торгівлі
- •1. Акцизи в системі оподаткування суб’єктів сфери виробництва
- •2. Податок на прибуток підприємств. Податкова звітність з податку на прибуток, строки її подання в податкові органи
- •Зміни ставок податку на прибуток підприємств в Україні
- •3. Плата за ресурси. Пільги з ресурсних платежів, умови їх надання
- •4. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
- •Тема 3. Оподаткування в сфері фінансових та інших послуг
- •1. Банк як специфічний суб’єкт податкових відносин
- •Особливості оподаткування операцій лізингу (оренди)
- •3. Особливості оподаткування операцій з борговими вимогами та зобов’язаннями
- •4. Особливості оподатковування доходів страховика
- •5. Порядок оподаткування операцій торгівлі з цінними паперами
- •Тема 4. Оподаткування в аграрному секторі економіки
- •Аграрний сектор економіки як специфічний суб’єкт податкових відносин
- •2. Фіксований сільськогосподарський податок як спеціальний податковий режим
- •Тема 5. Оподаткування в сфері підприємницької діяльності
- •1. Спеціальні режими оподаткування суб’єктів малого підприємництва та передумови їх впровадження
- •Єдиний податок для юридичних осіб та суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.
- •Групи та критерії відповідності для права перебувати на спрощеній системі
- •3. Особливості сплати податку на доходи фізичних осіб-підприємців від провадження господарської діяльності
- •Тема 6. Оподаткування в сфері зовнішньоекономічної діяльності
- •1. Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні
- •2. Порядок оподаткування експортних та імпортних операцій
- •3. Врахування операцій з іноземною валютою з метою оподаткування
- •4. Порядок оподаткування бартерних операцій та операцій з давальницькою сировиною в сфері зовнішньоекономічної діяльності
- •Словник термінІв та понять
- •Список використаної літератури
- •Додаток а Ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
- •Конспект лекцій Оподаткування в різних сферах національної економіки
Додаток а Ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
Страхувальники |
Застраховані особи |
База нарахування |
Ставки, % |
||||
Нарахування |
Утримання |
||||||
Юридичні та фізичні особи, дипломатичні представництва та консульські установи |
Наймані працівники |
Сума нарахованої зарплати |
36,76–49,7*; 8,41 – для працівників-інвілідів** |
3,6 (6,1***) |
|||
Фізичні особи, які отримують винагороду за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами |
Винагорода фізичній особі |
34,7 |
2,6 |
||||
Особи, які отримують допомогу з тимчасової непрацездатності |
Сума допомоги з тимчасової непрацездатності та оплата перших 5 днів тимчасової непрацездатності
|
33,2 |
2,0 |
||||
Підприємства та організації всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, у яких кількість інвалідів становить не менше 50 % загальної чисельності працюючих і фонд оплати праці (далі – ФОП) таких інвалідів – не менше 25 % витрат на оплату праці |
Наймані працівники |
Сума нарахованої зарплати |
5,3 |
3,6 – для всіх працівників; 2,85 – для інвалідів |
|||
|
|||||||
Продовження додатку А |
|||||||
Підприємства та організації громадських організацій інвалідів, у яких кількість інвалідів становить не менше 50 % загальної чисельності працюючих і ФОП таких інвалідів – не менше 25 % витрат на оплату праці |
Наймані працівники |
Сума нарахованої зарплати |
36,76–49,7****; 5,5 – для працівників-інвалідів |
3,6 |
|||
Фізособи – підприємці, які сплачують ПДФО, і члени їх сімей, які беруть участь у веденні підприємницької діяльності |
Сума доходу (прибутку), що підлягає обкладенню ПДФО (але не менше мінімального страхового внеску) |
34,7 – дає право бути застрахованим у ПФУ та ФСС на випадок безробіття. За бажанням брати участь також і в інших видах соцстрахування, ЄСВ сплачується в більшому розмірі: – 36,6 – у разі участі у ФСС з ТВП; – 36,21 – у разі участі у ФСС від нещасного випадку; – 38,11 – якщо фізособа бажає бути застрахованою за всіми видами соцстрахування |
Не утримується |
||||
Фізособи – підприємці, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок), і члени їх сімей, які беруть участь у веденні підприємницької діяльності |
Сума, що визначається самостійно, але не більше максимальної величини бази для нарахування ЄСВ відповідно (але не менше мінімального страхового внеску) |
Не утримується |
|||||
Фізособи (не підприємці), які забезпечують себе роботою самостійно: займаються адвокатською, нотаріальною, творчою та іншою діяльністю, пов'язаною з отриманням доходу безпосередньо від цієї діяльності |
Сума доходу (прибутку), отриманого від відповідної діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО (але не менше мінімального страхового внеску) |
Не утримується |
|||||
* Ставка ЄСВ установлюється в розмірі від 36,76 до 49,7 %, залежно від класу професійного ризику виробництва, до якого віднесено підприємство у ФСС від нещасних випадків. ** Підтвердним документом є засвідчена копія довідки з акта огляду у МСЕК про встановлення групи інвалідності. Копія довідки засвідчується безпосередньо підприємством, установою або організацією, де працює інвалід. *** Для осіб із числа членів льотних екіпажів повітряних суден цивільної авіації та бортоператорів, які виконують спеціальні роботи в польотах. **** Ставка ЄСВ установлюється в розмірі від 36,76 до 49,7 %, залежно від класу професійного ризику виробництва, до якого віднесено підприємство у ФСС від нещасних випадків. |
|||||||
